SKF پخش

تماس و مشاوره

قیمت انواع بلبرینگ ساچمه گرد

قیمت انواع بلبرینگ ساچمه گرد

قیمت انواع بلبرینگ ساچمه گرد قیمت انواع بلبرینگ ساچمه گرد نسبت به نوع و مدل متنوع و متفاوت است. ساچمه در بیرینگ به ۲ دسته شامل ساچمه ی بلبرینگ و ساچمه ی رولبرینگ تقسیم می شود. کلمه بال به معنای ساچمه گرد‌ و ساختار بلبرینگ ها شامل بلبرینگ شیار عمیق، خودتنظیم، کف گرد و تماس زاویه ای است و رول به معنای ساچمه سوزنی، ساچمه بشکه ای، ساچمه مخروطی و ساچمه استوانه ای است که در رولبرینگ کاربرد دارد و از دلایل نام رولبرینگ، شکل ساچمه استفاده شده در ساختار آن می باشد .

مفهوم گرید، کیفیت در ساختار ساچمه می باشد. اگر گرید ساچمه کمتر باشد، ساچمه از کیفیت و دقت بیشتری برخوردار است‌. گرید به صورت عدد نشان داده می شود و بین 10تا 1000 است که گرید 10 بهترین ساچمه و گرید 1000 ضعیف ترین ساچمه می باشد. گرید 1000 به معنای بی کیفیتی ساچمه نیست و بسیاری از تولیدات ساچمه فاقد گرید می باشند.

ساچمه گرید 1000 چینی نسبت به ساچمه های بدون گرید از کیفیت و دقت بیشتری برخوردار است.

رولبرینگ skf

پیشنهاد میکنیم مقاله رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد رولبرینگ داده ایم!

قیمت انواع بلبرینگ ساچمه گرد

بلبرینگ ساچمه گرد چیست ؟

قیمت انواع بلبرینگ ساچمه گرد مهم‌ ترین فاکتور برای بهبود عملکرد بیرینگ‌‌ها، ساچمه بلبرینگ و رولبرینگ است. متخصصین این حوزه برای تشخیص و شناسایی نوع بلبرینگ، به ساچمه آن توجه می‌‌کنند. ساچمه‌ های بلبرینگ در انواع و مدل‌ های مختلف هستند و شرکت‌ های متنوعی در تولید آن‌ها فعالیت دارند.

اقسام بلبرینگ‌ ها باعث می‌شود تا صاحبان کسب و کار‌ها‌ی صنعتی که دارای دستگاه و تجهیزات خاص و گران قیمت هستند، در انتخاب بلبرینگ‌ها سردرگم شوند.

اجزای بلبرینگ ساچمه گرد چیست ؟

اجزای بلبرینگ ساچمه گرد شامل کنس بلبرینگ, ساچمه بلبرینگ، قفسه بلبرینگ و.. است. بلبرینگ در لغت تشکیل شده از دو کلمه Ball (گوی) و Bearing (یاتاقان) است. اگر بلبرینگ‌ یا یاتاقان دارای اجزای گردنده ساچمه کروی ‌باشد، به آن بلبرینگ و چنانچه که اجزای گردنده‌ آن ساچمه استوانه‌ای باشد، به آن رولبرینگ می‌گویند.

اجزای یک بیرینگ یا یاتاقان متداول به طور معمول یک بیرینگ دارای اجزای ذیل است:

حلقه داخلی، حلقه خارجی، المان‌های ساچمه و  قفسه نگهدارنده ساچمه‌ ها.

نمایندگی SKF

پیشنهاد میکنیم مقاله نمایندگی SKF را نیز مشاهده نمایید ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد نمایندگی داده ایم!

اجزای بلبرینگ ساچمه گرد چیست ؟

کاربرد های بلبرینگ ساچمه گرد

قیمت انواع بلبرینگ ساچمه گرد ساچمه به گلوله‌ های کوچک سربی گفته می‌ شود. کاربرد اصلی ساچمه ‌ها به عنوان پرتابه در انواع تفنگ‌ ها است، ولی کاربردهای صنعتی بسیار مهم و گوناگونی دارد.

از پرکاربردترین نوع که در بیشتر بلبرینگ ها از آن استفاده می شود، باید به نوع گرد اشاره نمود. به راحتی می توان شکل ظاهری گرد را از نام آن حدس زد.

نوع سوزنی بر خلاف گرد کاربرد محدودتری دارد و البته این به این معنا نیست که کاربرد زیادی ندارد. کاربرد سوزنی در دستگاه های صنعتی به وفور مشاهده می شود. شکل ظاهری سوزنی با ساچمه های گرد کاملا متفاوت بوده و از حالت کروی خارج شده است. ابعاد ساچمه بلبرینگ سوزنی نیز متفاوت است و نسبت به نوع بلبرینگ ابعاد گوناگونی دارد.

نوع مخروطی ، به دلیل اینکه از شکل ظاهری متفاوتی برخوردار بوده می تواند بار و فشار زیادی را تحمل کند و به راحتی آسیب نبیند.

شکل استوانه ای برخی ساچمه ها باعث شده تا به آنها ساچمه بلبرینگ استوانه ای گفته شود. استوانه ای نسبت به ساچمه های گرد می تواند فشار بیشتری را تحمل کند. نحوه قرار گیری نوع استوانه ای درون قفسه متفاوت است و با فاصله کمی از یکدیگر قرار می گیرند که همین موضوع در فرسایش آنها تاثیر بسیاری دارد.

نوع بشکه ای نسبت به تمام بلبرینگ ها از تحمل بار و فشار بالاتری برخوردار است و برای بلبرینگ هایی که سرعت بالایی دارند هم بسیار مناسب و کارآمد است. شکل ظاهری بشکه ای تقریبا شبیه به بلبرینگ های استوانه ای است، اما یک تفاوت اساسی در نحوه قرار گیری آنها درون بلبرینگ وجود دارد.

پیشنهاد میکنیم مقاله گریس SKF را نیز مشاهده نمایید ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد گیریس داده ایم!

بلبرینگ SKF

انواع بلبرینگ ساچمه گرد چیست ؟

قیمت انواع بلبرینگ ساچمه گرد انواع بلبرینگ ساچمه گرد متنوع هستند. برخی از بلبرینگ ها اجزای غلتان ( ساچمه بلبرینگ ) و کنس داخلی و خارجی بلبرینگ به یکدیگر متصل می باشند (نظیر بلبرینگ های شیار عمیق) و در برخی دیگر قفسه و ساچمه های بلبرینگ به یک حلقه یا کنس بلبرینگ متصل بوده و حلقه یا کنس بلبرینگ به راحتی از مجموعه جدا می شوند ( نظیر رولبرینگ های مخروطی ) و در بعضی حالات دو حلقه یا کنس و ساچمه ها به طور کامل جدا شونده می باشند ( نظیر بلبرینگ های کف گرد ) .

بسته به نوع بلبرینگ، حلقه یا کنس های بلبرینگ به انواع مختلف ساخته شده و نام گذاری می شوند.

بهترین برند های بلبرینگ ساچمه گرد

بهترین برند های بلبرینگ ساچمه گرد

قیمت انواع بلبرینگ ساچمه گرد بلبرینگ از مهم ترین قطعات مکانیکی هر خودرو است. استفاده از بلبرینگ نامرغوب در چرخ‌ها باعث قفل شدن لاستیک‌ ها، لق زدن چرخ‌ ها و در بدترین حالت در رفتن چرخ‌ ها خواهد شد که می‌ تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند. بلبرینگ قطعه پرکاربردی است که در بیشتر ماشین ها و تجهیزات صنعتی به کار برده می شود.

شناخت برترین و مهم ترین برند های سازنده بلبرینگ کمک زیادی به صنعتگران برای انتخاب و خرید این قطعه مهم و کاربردی دارد.

کمپانی SKF یکی از برترین سازندگان بلبربنگ در دنیا است و یکی از بهترین و مطرح ترین کمپانی های سازنده بلبرینگ در جهان است. این برند در سال 1907 در شهر گوتنبرگ سوئد، تاسیس شده و به سرعت تبدیل به یک شرکت مطرح در زمینه ساخت بلبرینگ در دنیا گردید.

این شرکت در بیش از 130 کشور دنیا دارای نمایندگی است و دارای بیش از 100 تولید کننده و 15000 شرکت فروش در دنیا می باشد. کمپانی FAG از جمله سازندگان مطرح بلبرینگ در دنیا شرکت است و یکی از شرکت های مطرح در زمینه ساخت بلبرینگ می باشد. برند آلمانی FAG در سال 1883 کار خود را با یک ایده خلاقانه آغاز نمود.

امروزه بلبرینگ FAG به عنوان یک برند مطرح در زمینه ساخت ماشین آلات، صنعت خودرو، هواپیمایی و هوافضا شناخته می شود.

شرکت UBC، تولید کننده برتر بلبرینگ در دنیا است. ubc یکی از مطرح ترین و برترین سازندگان بلبرینگ های صنعتی است. برند UBC به عنوان یک تولید کننده قطعات بیرینگ های گرید بالا شناخته شده است. این شرکت چینی با استفاده از نوآوری هایی در زمینه پروسه تولید، به عنوان یک شرکت فعال بلبرینگ شناخته شده است. تمامی محصولات بال و رولر بیرینگ این شرکت حاصل همکاری با سازندگان مطرح دنیا می باشد.

در شرایط توسعه و پیشرفت جهانی، شرکت UBC، محصولات خود را با هدف کاهش قیمت، کیفیت و کارایی بالا تولید می کند.

شرکت NSK نیز یکی از سازندگان مطرح بلبرینگ می باشد. این شرکت نقش زیادی در پیشرفت اکثر صنایع و تکنولوژی مکانیکی در ژاپن را داشته است. امروزه NSK دارای بزرگترین سیستم توزیع بلبرینگ در ژاپن و یکی از تامین کنندگان بزرگ در سطح دنیا می باشد.

شرکت INA، برترین شرکت تولید کننده یاتاقان های لغزشی در دنیا کمپانی است. ina یکی از معروف ترین و مطرح ترین سازندگان و فروشندگان بلبرینگ در دنیا می باشد. INA در سال 1946 توسط دکتر جورج اسکافلر در کشور آلمان تاسیس شد. در همه دنیا گروه اسکافلر به عنوان تولید کننده رولبرینگ، یاتاقان های لغزشی و راهنمای خطی شناخته می شود.

کمپانی NTN، تولید کننده با کیفیت ترین بلبرینگ ها در جهان است. این شرکت یکی از برجسته ترین تامین کنندگان بیرینگ هم در بازار صنعت و اتومبیل است.

توانایی شرکت KOYO در ساخت بیرنگ های بسیار بزرگ با دهانه خارجی 7 متر تا بیرینگ های مینیاتوری با دهانه داخلی در حد چند میلی متر می باشد.

کمپانی TIMKEN، از جمله بهترین شرکت های تولید کننده بلبرینگ است. کمپانی Timken در سال 1899 تاسیس گردید. این شرکت در طی یک قرن با تمرکز بر روی مباحث انتقال قدرت و مدیریت اصطکاک، نیاز طیف گسترده از کاربرها از جمله صنایع هوایی، اتومبیل، لوازم حفاری و تجهیزات پزشکی را برآورده کرده است .

شرکت NACHI، یکی از بهترین شرکت های تولید کننده بلبرینگ در دنیا است. این شرکت به عنوان سازنده ابزارآلات در شهر تویاما ژاپن در سال 1928 تاسیس گردید.

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *