SKF پخش

تماس و مشاوره

فروش بلبرینگ و رولبرینگ

فروش بلبرینگ و رولبرینگ

فروش بلبرینگ و رولبرینگ : برای اینکه کار های مکانیکی انجام شود، ما به عاملی به اسم حرکت نیاز داریم تا کارهای ما انجام گیرد، اما عواملی مثل استحکام مانع این حرکت می شود. برای اینکه استحکام را در بعضی از قسمت های وسیله مکانیکی کم کنیم یا از بین ببریم، از وسیله ای به اسم بلبرینگ و رولبرینگ استفاده می کنیم که این بلبرینگ ها و رولبرینگ های تولید شده انواع و مارک های گوناگونی دارند.

دقت داشته باشید تا از بلبرینگ های ساخته شده توسط یک شرکت معتبر استفاده کنید، زیرا کیفیت های پایین باعث می شود بلبرینگ زود خراب شود و خراب شدن آن باعث از کار افتادن یا دچار مشکل شدن قطعه مکانیکی می شود.

FAGیک شرکت تولید کننده بلبرینگ و رولبرینگ در آلمان است که توسط فردریک فیشر تقریبا در سال ۱۸۸۳ بنیان گذاری شد. از آنجا که بلبرینگ و رولبرینگ های تولید شده توسط این شرکت کیفیت و مرغوبیت بالایی دارند، مناسب کار های سخت می باشند، به همین دلیل از محصولات تولید شده این شرکت در ماشین آلات صنعتی استفاده می کنند.

مرغوبیت بلبرینگ و رولبرینگ تولید شده توسط FAG باعث شده طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا داشته باشند، در ادامه این مطلب طرز کار بلبرینگ و رولبرینگFAG را برای شما توضیح می دهیم.

فروش رولبرینگ و بلبرینگ

بلبرینگ و رولبرینگ چیست ؟

قبل از فروش بلبرینگ و رولبرینگ می باید به این سوال ها پاسخ دهیم که شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اصلا رولبرینگ و بلبرینگ چیست، باید به شما بگوئیم که گاهی در وسیله های مکانیکی نیاز به حرکت و چرخش است و نیرویی مثل استحکام مانع این حرکت می شود، پس باید از وسیله ای استفاده کنیم که استحکام را از بین ببرد یا به حداقل برساند. بلبرینگ قطعه ای است که بار را تحمل می کند و همچنین باعث می شود که همه چیز با استحکام خیلی کم جابجا شود یا به عبارتی استحکام را از بین می برد.

بلبرینگ ها نقش مهمی را در حرکت راحت و بدون محدودیت قطعات مکانیکی دارند. اگر بلبرینگ ها نباشد، این قطعات مکانیکی دچار چسبندگی و خوردگی می شوند، همین نقص باعث می شود تا آنها درست کار نکنند.

رولبرینگ ها تفاوت زیادی با بلبرینگ ها ندارند و در اصل هر دو از یک خانواده اند، اما بلبرینگ ها غلتش بیشتری دارند، همچنین بلبرینگ ها و رولبرینگ ها اندازه تحمل و همچنین مقاومت متفاوتی دارند و هر کدام بار خاصی را تحمل می کنند.

فروش رولبرینگ و بلبرینگ و ویژگی های هریک

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ چه می باشد ؟

فروش بلبرینگ و رولبرینگ با وجود اینکه از یک خانواده هستند و تقریبا سازوکار یکسانی دارند، اما تفاوت هایی با هم نیز دارند. تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ ها بیشتر در طرز کار وسیله مکانیکی است که می خواهیم از آنها در ان استفاده کنیم و همچنین تحمل نوع بار وارد شده به آنها است، به عنوان مثال زمانی که نیروی وارده از نوع شعاعی باشد، از بلبرینگ ها استفاده می کنیم، چون آنها عملکرد بهتری نسبت به بار شعاعی دارند و مقاومت بهتری نیز دارند.

 ولی اگر نیروی وارد شده هم به صورت محوری و هم به صورت شعاعی باشد، بهتر است از بلبرینگ ها استفاده کنیم.

پخش بلبرینگ SKF

اگر قصد خرید بلبرینگSKF  با ضمانت اصالت کالا را ددارید این لینک را دنبال نمایید

فروش رولبرینگ و بلبرینگ و نحوه عملکرد آن

نحوه ی عملکرد و اجزای بلبرینگ

همانطور که می دانید کار اصلی بلبرینگ ها کم کردن اصطکاک بین قطعات مکانیکی محرک است تا باعث بیشتر شدن بازدهی انرژی شود. در واقع در هر وسیله ای که چرخش در آن اتفاق می افتد، علت آن بلبرینگ ها هستند که کمک می کنند تا این چرخش به نرمی و بدون اصطکاک اتفاق بیفتد.

نحوه ی عملکرد بلبرینگ FAG به این صورت است که داخل بلبرینگ ها ساچمه های ریزی قرار دارد که در جهت های مختلف می غلتند و به رینگ داخلی و خارجی این اجازه را می دهند که خلاف یکدیگر یا هم جهت با هم بچرخند. در بلبرینگ ها انرژی از لایه های خارجی به لایه های داخلی منتقل می شود و سپس به سمت لایه های داخلی می رود. این نیرو به ساچمه های بلبرینگ منتقل می شود و در اثر چرخش آنها کاهش یافته و به شکل کنترل شده به رینگ داخلی ارسال می شود.

در وسایل مکانیکی بار شعاعی و محوری وجود دارد که بسیاری از بلبرینگ ها بارهای شعاعی و محوری را کنترل می کنند.

شما در حال خواندن مقاله فروش بلبرینگ و رولبرینگ می باشید

فروش بلبرینگو رولبرینگ و راه تشخیص آن

نحوه ی عملکرد و اجزای رولبرینگ

رولبرینگ یکی از انواع بلبرینگ ها بوده و از طریق چرخش باعث حرکت دو قطعه می شود و مانند بلبرینگ ها مانع اصطکاک می شود، سطح تماس ساچمه با دیگر سطوح باعث می شود بتواند فشار بالایی را از نوع بار شعاعی تحمل کند، ولی اگر بار فشار آنها محوری باشد، دیگر مانند بار شعاعی نمی تواند بار زیادی را تحمل کند.

نحوه ی عملکرد رولبرینگ FAG به این صورت است که در بلبرینگ ها ابتدا بار از لایه خارجی به گوی ها می آید و سپس از آنجا به لایه داخلی انتقال می یابد. در رولبرینگ ها چون گوی ها عامل حرکت هستند، محل تماس لایه درونی و بیرونی کم است، همین امر باعث می شود که حرکت گوی ها بسیار نرم باشد. دقت داشته باشید که اگر فشار بیش از اندازه به گوی ها وارد شود، باعث شکستن یا خورد شدن گوی ها می شود.

اجزای تشکیل دهنده رولبرینگ ها عبارت است از رینگ بلبرینگ که هم داخلی و خارجی است که رینگ ها از فولادهای مقاوم ساخته شده اند، جزء دیگر آن رول است که این قسمت در واقع بخش غلتک شکل رولبرینگ ها است و قسمت بعدی تشکیل دهنده آنها قفسه نام دارد که این در واقع همان بخشی است که اطراف گوی ها را پوشانده و آنها را در خود جا داده است.

قفسه باعث می شود تا گوی ها با یکدیگر تماس نداشته باشند و آن را از جنس فولاد یا برنج می سازند.

رولبرینگ ها از یک بخش دیگر به نام کاسه نمد ساخته شده‌اند که بین رینگ ها و قفسه قرار دارد و از نشت روغن جلوگیری می کند.

فروش رولبرینگ و بلبرینگ و انوع آن

جهت خرید بلبرینگ ناچی حتما این لینک را دنبال نمایید

فروش بلبرینگو رولبرینگ و ویژگی های آن

ویژگی های بلبرینگ و رولبرینگ FAG

بلبرینگ و رولبرینگ FAG مانع خوردگی و سایش قطعات و وسایل صنعتی می شوند، همین ویژگی باعث شده است که در بخش های مختلف صنعت و در قطعات ماشینی از این وسیله بهره ببرند، به عنوان مثال تسمه ها که در ماشین آلات صنعتی استفاده می شوند دائما در حال کار کردن هستند و اگر بلبرینگ ها نباشند، آسیب های زیادی به ماشین آلات صنعتی وارد می شود، زیرا آنها دچار ساییدگی می شوند و به مرور زمان این سایش بیشتر شده، در نتیجه باعث از بین رفتن آن قطعه می شود یا اینکه استحکامبین قطعات صنعتی بدون وجود بلبرینگ ها و رولبرینگ ها باعث بالا رفتن دما در آنها می شود و همین امر باعث داغ شدن آنها می شود و ممکن است به قطعه آسیب وارد شود و آن را خراب کند‌.

ویژگی مهم دیگر آنها که شاید برای شما جالب باشد این است که آنها می توانند برخورد های منفی قطعات را کم کنند یا حتی از بین ببرند، به عنوان مثال بعضی از قطعات محرک هستند و در کنار قطعات ثابت کار مکانیکی خود را انجام می دهند که گاهی ممکن است قسمت های محرک ناخواسته به بخش های ثابت برخورد کنند و مشکلاتی را به وجود بیاورند، به همین دلیل از بلبرینگ ها و رولبرینگ ها در این قسمت ها استفاده می شود.

همچنین انواع مختلف آنها ویژگی های خاص خود را دارند، به عنوان مثال بلبرینگ های شیار عمیق یک طرفه در وسایل الکترونیکی خیلی کاربرد دارند، به عنوان مثال یک نمونه از آنها که از لاستیک ساخته شده است، کشش های ناخواسته را دفع می کند و مدل دو ردیفه آن مقاومت خیلی بیشتری نسبت به یک ردیفه دارد.

خرید بلبرینگ کویو اصل

کاربرد های بلبرینگ FAG

قبل از اینکه در ادامه در رابطه با فروش بلبرینگ و رولبرینگ صحبت کنیم خالی از لطف نیست که در رابطه با بلبرینگ هایFAG در بخش های مختلف دستگاه های مکانیکی بیشتر توضیح دهیم.. کاربرد های بلبرینگ FAGعبارت است از استفاده از آن در بخش های مختلف ماشین مثل دینام، فرمان، گیربکس، پلوس، چرخ، اکسل و.. اما وظیفه بلبرینگ ها در تمام بخش های بالا به سه بخش تقسیم می شود که این سه وظیفه عبارت است از کمک به انتقال قدرت در بین قطعات یعنی بلبرینگ ها و با چرخش قطعات از اصطکاک جلوگیری می‌کند و همین امر باعث انتقال نیرو می شود.

وظیفه بعدی بلبرینگ جلوگیری از ایجاد اصطکاک است. بلبرینگ ها با جلوگیری از اصطکاک از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند و چرخش این قطعات را راحت می کنند. وظیفه بعدی آن جلوگیری از سایش قطعات است. بلبرینگ باعث می شود تماس های تحلیلی در بین خطوط ایجاد نشود، به همین دلیل از ساییدگی آنها جلوگیری می کنند.

یکی از انواع بلبرینگ، بلبرینگ های شیار عمیق است که این نوع بلبرینگ در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل محبوبیت این نوع سرعت بالای آن ها و همچنین سر و صدای کم آن ها است، علاوه بر این نصب اسانی دارند و بارهای شعاعی و محوری را به خوبی تحمل می کنند. این بلبرینگ ها در شرایط سخت و در دمایی تا ۱۱۰ درجه کار می کنند‌.

نوع دیگر آنها بلبرینگ های کف گرد هستند که به دو صورت دوطرفه و یک طرفه در بازار وجود دارند و بیشتر در برابر بار های محوری مقاومت دارند و این بلبرینگ ها دارای مقاومت بالایی هستند و کمتر نیاز به تعمیر پیدا می کنند و چون این بلبرینگ ها با سرعت بالا کار می کنند، نیاز به روغن کاری دارند.

بلبرینگ های دو طرفه نیروهای محوری را از دو طرف تحمل می کنند، به همین دلیل کاربرد بیشتری نسبت به بلبرینگ های یک طرفه دارند.

نوع دیگر بلبرینگ ها، بلبرینگ خود تنظیم است و شیارهای آن به شکل منحنی است. این نوع بلبرینگ یکی از پیچیده ترین نوع بلبرینگ ها به حساب می آید.

نوع دیگر بلبرینگ های زاویه ای هستند که به دو صورت یک ردیفه و دو ردیفه تولید می شوند. این نوع بلبرینگ شیار هایی در داخل و خارج خود دارند و این شیار ها به گونه ای هستند که نسبت به هم زاویه های مشخصی دارند، به همین علت به آنها بلبرینگ های زاویه ای می گویند.

بلبرینگ تماس زاویه ای FAG

جهت خرید انواع بلبرینگ ها این لینک را دنبال نمایید

فروش رولبرینگ و بلبرینگ و انوع آن

کاربرد های رولبرینگ FAG

کاربرد های رولبرینگ FAG عبارت است از استفاده از آن ها برای چرخش و رفع اصطکاک در دستگاه های برش، ماشین ها و قطعات مکانیکی.

رولبرینگ ها انواع گوناگونی دارند و انواع آنها عبارت است از سوزنی، مخروطی، استوانه ای و همچنین گاهی ان ها انواع یک ردیفه، کف گرد و ضبدری نیز دارند.

رولبرینگ های استوانه ای دارای شیارهایی به شکل استوانه هستند، آنها با فرم لگاریتمی ساخته می شوند و می توان شعاع آن ها را افزایش داد، هرچه شعاع آن ها را بیشتر کنیم باعث می شود تحمل بار نیز در آن افزایش پیدا کند و لبه های آن را به سمت بیرون شیب دار می سازند.

این رولبرینگ ها در صنعت کاربردهای گسترده ‌ای دارند، به عنوان مثال از آنها در در ماشین های صنعتی و ویبراتور ها استفاده می کنند.

رولبرینگ های استوانه ای نیز انواعی دارند، مانند شناور و غیرشناور. رولبرینگ های شناور به آنهایی گفته می شود، که لبه ندارند و خیلی راحت روی هم حرکت می کنند و اما رولبرینگ های غیرشناور به آنهایی می گویند که تنها از یک طرف دارای حرکت هستند.

 همچنین نوع دیگر رولبرینگ ها نوع سوزنی است و یک ردیفه و دو ردیفه هستند، این رولبرینگ ها ساچمه های استوانه ای شکل شبیه سوزن دارند و قطر نسبتاً کوچکی دارند و در پمپ ها و کمپرسور ها استفاده می شوند.

نوع دیگر رولبرینگ ها، مخروطی هستند که شیارهایی در داخل و خارج غلطک های انها وجود دارد و مخروطی شکل بوده و می توانند هم بار محوری و هم شعاعی را تحمل کنند و به صورت یک ردیفه ، دو ردیف و سه ردیفه هستند. رولبرینگ های مخروطی از نوع یک ردیفه فقط می توانند بار را از یک جهت تحمل کنند.

نوع دیگر رولبرینگ ها نوع بشکه ای است، این نوع رولبرینگ تحمل بار بسیار بالایی دارد و برای بار های سنگین استفاده می شود و دارای ساچمه های بلند استوانه ای با قطب زیاد است که همین امر باعث افزایش تحمل بار این نوع می شود.

متشکریم که ما را تا پایان مقاله فروش بلبرینگ و رولبرینگ همراهی نمودید

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *