SKF پخش

تماس و مشاوره

انواع بلبرینگ ها

خرید انواع بلبرینگ

خرید انواع بلبرینگ:  انواع بلبرینگ بر اساس نوع تحمل بارهایی که بر برینگ ها وارد می‌ شود عبارت هستند از:

۱_ بلبرینگ شعاعی: این نوع از بلبرینگ ها محور را در زمان تغییر دور و بار در مرکز قرار می‌ دهند و تحمل بار های شعاعی را دارند. این مدل از یاتاقان ها نباید در مقابل چرخش از خود مقاومت نشان دهند که اگر چنین اتفاقی بیفتد منجر به کاهش راندمان در سیستم خواهد شد.

از انواع بلبرینگ‌ های شعاعی می‌ توان برینگ های خود تنظیم و شیار عمیق و یاتاقان و بلبرینگ‌ های لغزشی را نام برد.

۲_ بلبرینگ شعاعی محوری: این نوع بلبرینگ ها علاوه‌ بر تحمل بار شعاعی، تحمل بارهای محوری را نیز دارند که می‌ توان یاتاقان‌ های تماس زاویه‌ ای یک ردیفه، دو ردیفه و رولبرینگ‌ های مخروطی را نام برد. در برخی از موارد هم می توان از یاتاقان های تماس زاویه‌ ای یک ردیفه به شکل دوتایی به حالت رو به رو، پشت‌ به‌ پشت و یا پشت سر هم استفاده کرد.

۳_ بلبرینگ محوری: این نوع از بلبرینگ ها، بارهای محوری را تحمل می‌ کنند که به این نوع یاتاقان، رولبرینگ کف گرد هم می‌ گویند. هنگامی‌ که نیروی محوری کم باشد از یاتاقان مخروطی رول می‌ توان استفاده نمود.

بلبرینگ خود تنظیم

بلبرینگ خود تنظیم

قبل از خرید انواع بلبرینگ بهتر است با بلبرینگ خود تنظیم بیشتر آشنا شوید این نوع بلبرینگ دارای دو ردیف ساچمه با یک حلقه ی بیرونی مشترک است که شیار ساچمه در آن به‌ صورت منحنی بوده و این باعث ایجاد خاصیت خود تنظیمی بلبرینگ در مواقع انحراف و ناهمراستایی شافت می‌ شود. در صورتی‌ که قدرت تحمل بار این نوع بلبرینگ کافی نباشد می‌ توان از رولبرینگ های بشکه‌ ای که دارای خاصیتی مشابه هستند استفاده نمود.

قدرت تحمل بار آن دسته از بلبرینگ‌ های خود تنظیم که پسوند E  دارند از نوع مشابه استاندارد (بدون E) بالاتر است.

انواع مختلف این نوع برینگ ها عبارتند از:

نوع بدون کاسه‌ نمد Unsealed، با کاسه نمد در دو طرف بلبرینگ و نوع سوم با حلقه ی داخلی عریض Extended inner ring  است. سوراخ داخلی آنها در دو نوع استوانه‌ ای و مخروطی با شیب (1:12) معمولاً تولید می‌ شود که در حالت دوم از بوش مناسب به همراه واشر و مهره ی قفلی برای تثبیت برینگ باید استفاده شود.

بلبرینگ‌ های خود تنظیمی که حلقه ی داخلی آنها عریض است در شافت هایی به کار برده می‌ شود که دقیق پرداخت‌ شده باشند. تلورانس مخصوص قطر داخل این نوع برینگ‌ ها عمل جا زدن و در آوردن آنها را تسهیل می‌ کند. با استفاده از شکاف موجود بر روی حلقه ی داخلی آنها با یک پین یا پیچ می‌ توان از لغزش حلقه بر روی شافت جلوگیری کرد.

مقدار ناهمراستایی مجاز بلبرینگ‌ های خود تنظیم مقادیر مشخصی است. پنجره‌ ی ساچمه ی cage این نوع برینگ ها در انواع مختلف فولادی، برنجی و پلی آمیدی، بسته به سری اندازه ی برینگ تولید می‌ شود.

سری به خصوص از این نوع بلبرینگ ها دارای ساچمه هایی هستند که کمی از لبه ی بلبرینگ بیرون زده‌ اند که به این مسئله در موقع طراحی قطعات مجاور باید توجه نمود.

بلبرینگ تماس زاویه‌ ای

 در خرید انواع بلبرینگ بهتر است با بلبرینگ تماس زاویه ای بیشتر آشنا شوید این نوع بلبرینگ ها علاوه‌ بر تحمل بار شعاعی، بار محوری را در یک‌ جهت می‌ توانند تحمل کنند. اعمال بار شعاعی بر بلبرینگ باعث ایجاد یک نیروی محوری نیز می‌ شود که باید به طریقی مهار شود. به‌ همین دلیل معمولاً این نوع بلبرینگ ها به‌ صورت دوتایی به کار برده می‌ شوند.

بلبرینگ‌ های تک ردیفه ی تماس زاویه‌ ای معمولاً به دو صورت استاندارد تولید می‌ شوند.

گروه اول که در جلوی شماره ی اصلی خود پسوند ندارند، برای مواقعی استفاده می‌ شود که بلبرینگ به‌ صورت تکی در موقعیت خود نصب می‌ شود. این گروه که عموماً اندازه‌ های بلبرینگ ها را شامل می‌ شود به گونه‌ ای جهت مصارف عمومی با یکدیگر مطابقت داده شده‌ اند.

Universal matching  که بعد از نصب به لقی دلخواه از پیش‌ تعیین‌ شده رسیده و توزیع بار بر روی آنها به‌ طور یکنواخت صورت گیرد.

در پسوند CB فوق‌ الذکر، C نشان‌ دهنده ی وجود لقی و B معرف مقدار آن است. لقی های کمتر با CCو بالاتر با CA مشخص می‌ شوند. وجود بار اولیه در برینگ نیز با علامت GA, GB, GC مشخص می‌ شود.

استفاده از دو بلبرینگ تماس زاویه‌ ای در یک محل به‌ خاطر موقعیت‌ های محوری شافت از دو سمت و نیز در مواقعی است که استفاده از یک برینگ برای مقدار بار اعمال شونده کافی نباشد. ترتیب قرارگیری آنها می‌ تواند به‌ صورت پشت سر هم( جهت تحمل بار در یک سمت و توسط هر دو برینگ)، رو به رو (جهت تحمل بار از دو طرف و از هر طرف توسط یک برینگ)، پشت‌ به‌ پشت (جهت تحمل بار از دو  طرف توسط یک برینگ) باشد. حالت اخیر از استحکام بیشتری برخوردار بوده و برای تحمل بارهای مماس مناسب‌ تر است.

بلبرینگ استوانه‌ ای

 طراحی این بلبرینگ ها به‌ نحوی است که یکی از حلقه‌ های داخلی یا بیرونی از یک یا دو طرف لبه نداشته و لذا بلبرینگ قابلیت تفکیک شدن دارد. این امر در مواردی مثل جا زدن و در آوردن بلبرینگ ها به‌ خصوص در مواردی که انطباق باید تداخلی باشد موجب تسهیل کار می‌ شود. این نوع برینگ ها ضمن قابلیت در تحمل بارهای سنگین قادر به چرخش با سرعت‌ های بالا نیز هستند.

در یک نوع از آنها که شماره ی آن با حرف NU آغاز می‌ شود حلقه ی پایینی بدون لبه و قابل‌ تفکیک شدن است که در نوع دیگر که با حرف N مشخص می‌ شود، حلقه ی بالایی بدون لبه است.

در مواردی مثل انبساط طولی شافت در اثر حرارت، امکان جا به جایی حلقه‌ ها در امتداد محوری از ایجاد تنش جلوگیری می‌ کند. در نوع دیگر که با NJ شروع می‌ شود، حلقه ی داخلی در یک سمت دارای لبه است، لذا امکان تغییر مکان محوری از  یک سمت وجود دارد.

در سری که با NUP شروع می‌شوند، حلقه ی پایینی در یک سمت لبه ی یکپارچه و در سمت دیگر لبه ی جدا شدنی دارد. این نوع طراحی باعث می‌ شود که نخست برینگ قابل‌ تفکیک را به‌ راحتی نصب نموده و سپس با گذاشتن لبه ی شل در جلوی آن، رولبرینگ

را از دو طرف در امتداد محوری تثبیت کرد. می‌ توان به‌ جای لبه ی جدا نشدنی از حلقه ی گوشه‌ دار Angle ring که با HJ مشخص می‌ شود، استفاده نمود.

مقدار ناهمراستایی مجاز در رولبرینگ سری 4,3,2,10 چهار دقیقه است. رولبرینگ ‌های استوانه‌ ای تا دمای ۱۵۰ درجه ی سانتی‌ گراد بدون تغییر بعد قابلیت کارکرد دارند. پنجره ی ساچمه ی آنها نیز در انواع پلی‌ آمیدی، فولادی و برنجی بسته به هر سری اندازه تولید می‌ شود.

برای خرید انواع بلبرینگ باهولوگرام اصالت کالا میتوانیدبا بازرگانی اسپین بلبرینگ  تاس و در اسرع وقت محصول خود را دریافت نمایید

برای خرید انواع بلبرینگ میتوانید محصولات 6205 را نیز دنبال نمایید

بلبرینگ سوزنی

 در مقاله خرید انواع بلبرینگ میخواهیم که شما را با بلبرینگ های سوزنی نیز بیشتر آشنا کنیم این نوع بلبرینگ ها اصولاً از جنس فولاد های کربنی، کرومی بوده و ضمن دارا بودن ضخامت کم، از قدرت تحمل بار زیادی برخوردار هستند و بسته به نوع کاربرد ممکن است حلقه ی داخلی داشته یا نداشته باشند. در صورت امکان به کار نبردن حلقه ی داخلی از کاربرد آن بهتر است، زیرا در این‌ صورت می‌ توان قطر شافت را بزرگ‌ تر اختیار کرد و در نتیجه سیستم از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود، اما به‌ هر حال در مواردی که نتوان محل قرار گرفتن برینگ بر روی شافت را به‌ اندازه ی مناسب سخت کاری و سنگ‌ زنی کرد باید از حلقه‌ ی داخلی نیز استفاده شود.

این نوع رولبرینگ در انواع یک ردیفه و گاهی دو ردیفه، با تنوع در لبه‌ های یکپارچه ی داخلی یا بیرونی و در بعضی موارد با شیار و سوراخ مخصوص روانکاری تولید می‌ شوند. بعضی از انواع این رولبرینگ ها با کاسه‌ ی نمد لاستیکی نیز تولید می‌ شوند.

اصلاح در خط تماس بین شیار و غلتک، مسئله ی تنش‌ های لبه‌ ای را به حداقل رسانده و امکان یک نوع همراستایی زاویه‌ ای کوچک بین شافت و محفظه را فراهم می‌ کند. پنجره ی ساچمه ی آنها می‌ تواند از جنس ورقه ی فولادی نازک یا معمولی و در بعضی سری‌ ها فیبری باشد. شیار غلتک در حلقه ی داخلی آنها پرداخت‌ شده و بعد از نصب نیز باید پرداخت دقیق شوند.

در آن دسته از رولبرینگ ها که حلقه‌ ی داخلی ندارند، انتخاب تلورانس مناسب برای شافت موجب رسیدن به لقی مناسب در برینگ بعد از نصب می‌ شود.

بلبرینگ اصلی و مناسب و موارد اصلی در انتخاب آن

خرید اینترنتی انواع بلبرینگ

 از بلبرینگ ها برای به چرخش در آوردن اجسام سنگین استفاده می‌ شود و به‌ همین دلیل است که در ساخت بسیاری از دستگاه‌ ها از این قطعات استفاده می‌ کنند و خرید بلبرینگ و قیمت آن با توجه به مدل آن تفاوت می‌ کند.

اگر خواهان خرید انواع بلبرینگ هستید و می‌ خواهید آن را برای دستگاه‌ های مورد استفاده ی خود تهیه کنید، می‌ توانید از دو راه نسبت به خرید آنها اقدام نمایید:

۱_ مراجعه ی حضوری به فروشگاه‌ های عرضه‌ کننده ی محصولات بلبرینگ و رولبرینگ.

۲_ از طریق مراجعه به سایت‌های فروش انواع بلبرینگ.

حال اگر از میان ۲ روش بالا، خرید اینترنتی انواع بلبرینگ را ترجیح می‌ دهید به شما خواهیم گفت که باید در خرید های این چنینی دقت بالایی داشته باشید، زیرا که در وهله ی اول معتبر بودن وب‌ سایت های آنلاین بسیار مهم می‌ باشد و در صورت عدم

توجه به این‌ موضوع محصولی را که خرید می‌ کنید از کیفیت خوبی برخوردار نمی‌ باشد و نمی‌ تواند نیاز های شما به این قطعات را برآورده سازد.

در مرحله ی بعدی باید بلبرینگ‌ های مشابه را با همدیگر مقایسه کنید و قیمت‌ های مختلفی که سایت های گوناگون برای یک مدل بلبرینگ قرار داده‌ اند را بررسی نمایید و سپس اگر بلبرینگ انتخاب‌ شده ی شما هر دو فاکتور سلامت محصول و کیفیت را با هم دارا بود و نیز از قیمت منصفانه‌ ای نیز برخوردار بود، می‌ توانید نسبت‌ به خرید این بلبرینگ به شکل اینترنتی اقدام نمایید.

در خرید های اینترنتی کلیه ی محصولاتی که توسط مشتری خریداری می‌ گردند در اسرع وقت به فاصله ی زمانی کوتاه درب منزل ارسال می‌ گردد، بدون اینکه نیاز باشد وقت زیادی از شما  را در هنگام خرید کردن به خود اختصاص دهد و یا مجبور باشید از خانه بیرون روید و به فروشگاه‌ های مختلف سری بزنید تا محصول مورد نظر خود را بیابید.

اگر به دنبال خرید بلبرینگ اصل هستید پیشنهاد میکنیم مقاله نمایندگی skf را دنبال نمایید

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *