SKF پخش

تماس و مشاوره

مزایای استفاده بلبرینگ اصل skf

مهمترین ویژگی بلبرینگ های اصل

ویژگی بلبرینگ اصل : مهم ترین ویژگی های فیزیکی بلبرینگ در کاربرد آن تأثیر دارد. بلبرینگ ها ترکیبی از گوی‌ ها و یا ساچمه‌ ها در کنار رینگ‌ های درونی و خارجی هستند که همه با هم می‌ توانند به حرکت در آیند و از به‌ وجود آمدن نیروی اصطکاک در جهت عکس موردنظر جلوگیری کنند.

از مشخصات بلبرینگ این است که از خوردگی و ساییدگی جلوگیری می‌ کند. این امر باعث می شود که در تمامی بخش‌ های صنعتی که ساییدگی موجب آسیب به قطعات و ماشین آلات شده هم از این نوع وسیله بهره ببرند. اصطکاک در قیاس صنعتی از ۲ جهت می‌ تواند به زیان واحد تولیدی باشد، اول اینکه آن قطعه را دچار ساییدگی می کند و به‌ مرور از بین می برد یا اینکه با داغ شدن بیش از حد آن را خراب می‌ کند و همچنین مصرف انرژی بسیار بالا می‌ رود و این مسئله اقتصادی و به صرفه نیست.

با در نظر گرفتن ویژگی‌ های ارزشمند بلبرینگ در نقاط مهم از آن استفاده می‌ کنند که انرژی حرکتی را تا بیشترین مقدار بتواند منتقل کند.

از ویژگی‌ های مهم بلبرینگ این است که می‌تواند محورها را به‌ طور ایمن مهار کند. در خطوط صنعتی شاید اتفاقی افتد که محور دچار اختلال شده و از جایگاه اصلی خود خارج ‌ شود، این امر می‌ تواند روی عملکرد دیگر نقاط خط تولید صنعتی هم تأثیر منفی بگذارد، از همین رو برای این که احتمال لق خوردن و اختلال در جایگاه محور به حداقل برسد، در نقاط تماس از بلبرینگ استفاده می‌ نمایند.

خصوصیت مهم بلبرینگ ها این است که در تحمل نوع بار مؤثر هستند. به‌طور کلی ممکن است ۳ نوع بار بر بلبرینگ تحمیل شود، محوری، شعاعی و ترکیب این دو مورد.

بلبرینگ‌ هایی که می‌ توانند بار شعاعی را تحمل کنند، هیچ‌ گونه مقاومتی در برابر حرکت نداشته و بازده سیستم را افزایش می‌ دهند. بلبرینگ‌ های محوری هم می‌ توانند به‌ حالت کف گرد حرکت ایجاد نمایند. نوع ترکیبی این بلبرینگ‌ ها هم علاوه بر این که همه نوع بار را می‌ تواند تحمل کند، همچنین قدرت ایجاد تماس‌ زاویه‌ای دارد.

بلبرینگ‌ های زاویه‌ ای در مدل‌ ها و زاویه‌های متفاوتی با تعداد ردیف مختلفی تولید شده و روانه ی بازار شده اند .

رولبرینگ سوزنی کف گرد skf

اگر قصد خرید بلبرینگ اصل SKF  را دارید حتما به این لینک مراجعه و یا با SKF پخش تماس بگیرید

 کاربرد بلبرینگ FAG و انواع آن

انواع بلبرینگ ها

انواع بلبرینگ ها و ویژگی بلبرینگ اصل و کاربرد آنها متفاوت است و در ماشین آلات بزرگ تر هم استفاده دارند. قسمت های مختلف خودرو که از بلبرینگ استفاده می کنند مثل بلبرینگ دینام ، بلبرینگ پلوس، بلبرینگ گیربکس، بلبرینگ فرمان ،بلبرینگ دنده هرزگرد، بلبرینگ چرخ و.. را می توان نام برد.

بلبرینگ شعاعی دارای دو رینگ داخلی و خارجی است و در داخل آن از ساچمه های غلتنده ای استفاده می شود و این ساچمه ها در درون رینگ داخلی در شیار های هم قطر شروع به حرکت کرده و می توانند بار زیادی را هم تحمل کنند.

 انواع بلبرینگ و کاربرد هر یک به مهندسین کمک می کنند تا بتوانند از آن ها در کار های مختلفی استفاده کنند.

مهمترین ویژگی بلبرینگ اصل و حرکت های آن

حرکات مجاز بلبرینگ ها

اصطکاک بلبرینگ ها  و ویژگی بلبرینگ اصل به سرعت و حرکت آن وابسته است. ماشین آلات مکانیکی عموما برای تحمل فشار های ناشی از عملکرد دستگاه، از قطعاتی مانند بلبرینگ‌ ها استفاده می‌ کنند. میزان اصطکاک و سرعت بلبرینگ‌ ها اهمیت زیادی دارد.

دو نوع سرعت برای بلبرینگ‌ ها تعیین می‌ شود، سرعت تعیین کننده و سرعت محدود کننده. هر یک از این ها هم توسط عوامل مختلف تحت‌ تأثیر قرار می‌ گیرند. از جمله عوامل موثر، شرایط حرارتی دستگاه است که سرعت مرجع را دچار تغییراتی خواهد کرد. علت دیگر نیز میزان لغزش‌ است که بر اساس نوع مسیر طراحی‌ شده در بلبرینگ و طراحی توپک‌ های آن، مرتبط است.

همچنین نوع روان‌ کننده‌، لرزش ، نگهدارنده‌ و حرکات شعاعی از عوامل موثر در تعیین سرعت بلبرینگ ها محسوب می‌ شوند.

اصطکاک و سرعت بلبرینگ ۲ فاکتور جداگانه محسوب می‌ شوند، این معیار ها بیشترین تأثیر را در عملکرد دستگاه مکانیکی خواهند داشت.

در میان انواع بلبرینگ‌ ها ، نمونه‌ ی سرامیکی سرعت قابل‌ توجهی دارد و نسبت به دیگر نمونه‌ ها حدود ۴۰ درصد عملکرد بهتری در سرعت دارد. شایان ذکر است که استفاده از انواع گریس و روغن و روان‌ کننده‌ هم در تعیین سرعت حتی در بلبرینگ سرامیکی بسیار تاثیرگذار است.

میزان اصطکاک بلبرینگ ها را با مقدار هایی چون ضریب اصطکاک اندازه‌گیری می کنند و دقیقا مشخص می‌ کنند که هر قطعه ی مکانیکی چه میزان اصطکاکی را در سیستم ایجاد خواهد نمود . هر اندازه ضریب به دست آمده کوچک تر باشد، سرعت و عملکرد دستگاه نیز بهتر خواهد بود، در نتیجه موتور انرژی کمتری را برای کاهش اصطکاک صرف خواهد کرد.

در بین انواع مدل‌ های بلبرینگ ها عموما قطعاتی با اندازه اصطکاک حداقلی وجود دارند که با عنوان بلبرینگ‌ های ضداصطکاک معروفیت دارند که در این نمونه‌ ها اصطکاک ایجاد می‌ شود، ولی سعی شده که میزان درگیری قطعات در برابر چرخش ها بسیار کاهش یابد

قیمت بلبرینگ های ناچی

جهت خرید بلبرینگ ناچی ژاپن با ضمانت اصالت کالا این لینک را دنبال نمایید

ویژگی بلبرینگ اصل و اجزای آن

اجزای سازنده بلبرینگ ها

ویژگی بلبرینگ اصل  معمولاً از ۳ قسمت کنس یا رینگ، غلتشی یا ساچمه و قفسه تشکیل می شوند که اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ بین کنس داخلی و خارجی توسط قفسه ای که وضعیت نسبی آن ها را در موقعیت صحیح قرار دارد، حبس شده و با هم برخورد نداشته است و حرکت نرمی در چرخش بلبرینگ به دست می آید.

چگونه بلبرینگ باعث کاهش اصطکاک می شود؟

بلبرینگ ها با یک حرکت غلتکی اصطکاک را کاهش می دهد. البته رولبرینگ ها، با حرکت لغزشی خود اصطکاک را بیش تر از بلبرینگ ساده کاهش می دهند و موجب می کاهش بیشتر انرژی مصرفی در هنگام چرخش می شوند. بلبرینگ های مدرن مروزی انواع مختلفی دارند، ولی ساختار اصلی آنها حدودا مشابه دوره های حدود 500 سال پیش توسط لئوناردو داوینچی عنوان شده است و حرکت های غلتکی بلبرینگ موجب کاهش محسوس اصطکاک می شود.

فروش بلبرینگ و رولبرینگ

سرعت بلبرینگ ها

ویژگی بلبرینگ اصل و سرعت بلبرینگ هم متفاوت می باشد. در بلبرینگ ها سرعت دورانی محدوده ی خاصی دارد و مسئله اساسی در مورد سرعت بلبرینگ حرارت تولیدی است که روان بودن و جنس قطعات برینگ نقش عمده ای در مقدار آن دارند. نوع و اندازه برینگ، طراحی داخلی، بار، روان کاری و سیستم خنک کاری، طراحی قفسه، دقت و لقی داخلی همه از عوامل تعیین کننده سرعت بلبرینگ ها هستند.

مقدار سرعت دورانی بلبرینگ یا گریس عموما ۱۵ تا ۲۵ درصد کم تر از سرعت دورانی قطعه با روغن است. افزایش فشار بر بلبرینگ باعث افزایش اصطکاک می شود و در نتیجه بلبرینگ نباید با سرعت مبنای تعیین شده بچرخد، این مسئله در مورد بلبرینگ های با قطر متوسط ۱۰۰ میلی متر به بالا و طول عمر زیر ۷۵۰۰۰ ساعت اهمیت خاصی پیدا می کند.

در بلبرینگ ها با لایه مناسب روانکار، اصطکاک را کاهش داده و یا جهت خنک کردن روغن سیستم چرخش روغن به وجود می آورد یا شیار های خنک کاری روی محفظه ایجاد کرده و یا از جریان هوای سرد استفاده می نمایند.

افزایش سرعت یعنی افزایش اختلاف درجه حرارت حلقه های درونی و بیرونی بیش از حد مجاز می باشد و در این حالت باید لقی داخلی بیش از حد نرمال باشد.

دما اولین مسئله ی محدود کننده در سرعت است. در سرعت های بسیار بالا تمامی اجزای بلبرینگ به خصوص اجزای چرخنده باید از دقت در اندازه بالا برخوردار باشند، زیرا در سرعت های بالا مسئله ارتعاش بیشتر مطرح می شود. در این حالت طراحی مخصوص قفسه را هم باید در نظر داشت.

در هر بلبرینگ حداکثر سرعت مجازی وجود دارد که نباید فراتر رود، بلبرینگ خصوصا در سرعت های بالا، باید تحت یک بار حداقل باشد.

قیمت بلبرینگ های ناچی

به دنبال خرید بلبرینگ کف گرد هستید؟حتما ای مقاله را دنبال نمایید

کاربرد بلبرینگ FAG ومزایای آن

سایز بلبرینگ ها

ویژگی بلبرینگ اصل  انواع مختلفی دارند که سایز هر یک از مدل‌ ها جزو عوامل تأثیرگذار در انتخاب هر مدل است. سرعت قطعات با سایز بلبرینگ ارتباط مستقیم دارد، در نتیجه از سایز‌ های مختلف این قطعه برای کاربرد های متفاوتی استفاده می‌ شود. به طور کلی کاربرد بلبرینگ به ۳ دسته نگهداری محور به شکل جلوگیری از یخ‌ زدن داخل بدنه و جلوگیری از حرکت‌ های جانبی محور و برخورد قسمت‌ های متحرک و ثابت تقسیم می‌ شود.

انواع سایز بلبرینگ صنعتی بر حسب انواع قطعه تقسیم می‌ شود و بلبرینگ‌ ها بر اساس تحمل بارشان به ۳ دسته شعاعی، محوری و شعاعی-محوری تقسیم می‌ شوند.

بلبرینگ‌ ها ابعاد و اندازه‌ های متفاوتی دارند که روی بسته‌ بندی اندازه‌ ها را ثبت می‌کنند تا در دسترس باشند. اگر سایز روی بلبرینگ خوانا نباشد، به‌ صورت دستی می‌ توان ابعاد را اندازه‌ گیری کرد.

سایز انواع بلبرینگ‌ ها عموما شامل اعداد پنج رقمی استانداردی است که اطلاعات فنی و دسته‌ بندی‌ های مختلف بلبرینگ را نمایش می‌ دهد. این اعداد و حروف موجود شامل شماره فنی سوراخ داخلی بلبرینگ، شماره فنی بلبرینگ و پسوند و پیشوند مربوط به نوع مدل بلبرینگ است.

اگر سایز بلبرینگ صنعتی و شماره‌ ها به ترتیب پشت سر هم قرار بگیرند، در اصل پسوند، شماره فنی بلبرینگ و پیشوند بلبرینگ را نمایش می‌ دهند.

مهم ترین مزیت های استفاده از بلبرینگ های ناچی عبارت است از

کاربرد بلبرینگ ها چیست ؟

کاربرد و ویژگی بلبرینگ اصل بسیار پر اهمیت است. بار از لایه ی خارجی به رول‌ ها انتقال یافته و سپس به سمت لایه داخلی می‌ رود و فشار حاصل از اصطکاک به رینگ بیرونی وارد می‌ شود. نیرو که به ساچمه‌ ها منتقل می‌ شود، در اثر چرخش آن‌ها کاهش یافته و به صورت کنترل شده به رینگ‌ داخلی ارسال می‌ شود. حرکت نرم ساچمه‌ ها درون قفسه‌ ها با کمک روغن هیدرولیک درون بلبرینگ نرم‌ تر و راحت‌ تر می‌ شود و موجب حرکت راحت‌ تر رینگ‌ ها می شود و چرخش قطعات چرخشی متصل به بلرینگ‌ ها را نیز ساده‌ تر می‌ کند و در آن سرعت و توان تحمل بار بلبرینگ هم تغییر می‌ کند.

در بلبرینگ‌ هایی که در آن‌ ها از ساچمه غلتکی استفاده شده، به علت کوچک بودن سطح تماس رول‌ ها با رینگ‌ ها، سرعت حرکتی بالاتر رفته ولی میزان توان تحمل بار کاهش می‌ یابد.

در بلبرینگ‌ هایی که در آن‌ ها از رول‌ های استوانه یا بالشتی استفاده شده ، سرعت کاهش یافته و استقامت بلبرینگ نیز بالا می‌ رود.

رول‌ های مخروطی سرعت حرکت را در یک سو بیش تر کرده و توان تحمل بار را در سوی دیگر بلبرینگ افزایش می‌ دهند.

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *