SKF پخش

تماس و مشاوره

بلبرینگ تماس زاویه ای اصل

بلبرینگ تماس زاویه ای

بلبرینگ تماس زاویه ای اصل :  دارای رینگ بیرونی و درونی شیار دار است و این سطح غلتش در رینگ درونی و بیرونی بلبرینگ های تماس زاویه ای نسبت به یکدیگر در جهت محور بلبرینگ جابجا می شوند، پس امکان تحمل بار ترکیبی شعاعی و محوری را در یک زمان دارد.

ظرفیت بار محوری بلبرینگ تماس زاویه ای با افزایش زاویه تماس زیاد می شود و انواع مختلفی از بلبرینگ ها تولید می شود که میتوان بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه، بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه، بلبرینگ تماس زاویه ای با نقطه تماس و انواع دیگری مانند رولرهای بادامکی یک ردیفه، بلبرینگ تماس زاویه ای دقیق با مقطع باریک و غیره را نام برد.

بلبرینگ تماس زاویه ای FAG

‌بلبرینگ تماس زاویه ای چیست؟

بلبرینگ تماس زاویه ای اصل چیست؟ بلبرینگ های تماس زاویه ای می توانند بارهای محوری و شعاعی زیادی را تحمل کنند و به سرعت بالا برسند. بلبرینگ های تماس زاویه ای نامتقارن هستند و فقط می توانند بارهای محوری یک جهته را تحمل کنند.

بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه همانگونه که بار شعاعی را تحمل می کند، بار محوری را در یک جهت نیز می تواند تحمل کند.

زاویه تماس در بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه ۲۵ درجه و ۱۵ درجه است و محدوده ی تولیدات استاندارد بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه شامل سری های ۷۲ و ۷۳ به دو صورت برای کاربردهای گوناگون موجود می باشد. در مواردی که نیروی محوری فقط از یک طرف بر بلبرینگ وارد شود، به صورت تکی در موقعیت خود نصب می گردد.

پسوند های این بیرینگ که به صورت دوتایی استفاده می شود این گونه می باشد که لقی محوری کمتر از نرمالCA، لقی محوری نرمال یا استانداردCB و لقی محوری بیشتر از نرمالCC است.

بیرینگ طرح اصلی که به صورت تکی استفاده می شود را نمی توان به صورت جفتی یا دوتایی استفاده کرد، چون این بلبرینگ ها برای نصب تکی استاندارد های خودشان را دارند، ولی بلبرینگ برای نصب جفتی را می توان در چیدمان با بلبرینگ های تکی استفاده کرد.

پخش بلبرینگ SKF

اگرقصد خرید بلبرینگ SKF با ضمانت اصالت کالا را دارید حتما این لینک را دنبال نمایید

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه

طرح بلبرینگ تماس زاویه ای اصل دو ردیفه شبیه به بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه ای می باشد که به صورت پشت به پشت چیده شده باشد. فقط در مقایسه با آن پهنای کمتری دارد. این نوع بیرینگ تماس زاویه ای بار شعاعی و بار محوری را در هر دو جهت تحمل می کند و زاویه ی تماس در بیشتر آن ها ۳۵ درجه است.

طرح اصلی بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه در سری ۳۳A و ۳۲A ساخته می شود. حرف A نشان دهنده بلبرینگ بدون شیار ساچمه زنی می باشد و همین طور محدوده استاندارد بلبرینگ تماس زاویه ای به جز در طرح اصلی بلبرینگ به صورت بلبرینگ آب بند شده و بلبرینگ با رینگ داخلی دو تکه هم تولید و ساخته می شود.

لقی داخلی را با پسوندهای شماره فنی بلبرینگ معین می کنند که این شماره فنی به این گونه می باشد:

 CB لقی محوری کنترل شده،

 C۲ لقی محوری کمتر از نرمال،

 C ۳ لقی محوری بیشتر از نرمال

حداقل بار وارد شده به بلبرینگ تماس زاویه دو ردیفه بسیار مهم است، چون باید طوری باشد که از سر خوردن ساچمه بر روی شیار خودداری کند. قفسه های مختلف بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه بر حسب ابعاد و اندازه ساخته می شود که شما می توانید بلبرینگ مناسب را برای دما و کارکرد مورد نظر خود انتخاب کنید.

رولبرینگ SKF

اگرقصد خرید رولبرینگ SKF با ضمانت اصالت کالا را دارید حتما این لینک را دنبال نمایید

بلبرینگ تماس زاویه ای با چهار نقطه تماس

بلبرینگ تماس زاویه ای اصل با چهار نقطه تماس از نوع بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه می باشد و می تواند بار محوری را از دو طرف بلبرینگ تحمل کند و همین طور بار شعاعی را هم تا نسبتی از بار محوری تحمل می کند.

فضای محوری مورد نیاز برای نصب این نوع بلبرینگ از فضای مورد نیاز برای نصب بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه کمتر می باشد. طرح اصلی این بلبرینگ طوری می باشد که دارای زاویه تماس ۳۵ درجه است و رینگ درونی آن دو تکه می باشد، پس تعداد ساچمه بیشتری در آن جای می گیرد، به همین خاطر قدرت تحمل بار آن ها زیاد است.

بلبرینگ تماس زاویه ای با چهار نقطه تماس تفکیک پذیر است و می توان رینگ بیرونی آن به همراه ساچمه و قفسه را مستقل از دو تکه رینگ درونی نصب کرد. بلبرینگ با چهار نقطه تماس به صورت استاندارد و با لقی محوری نرمال ساخته می شود.

برای مثال چند شماره فنی نام می بریم:

C۲ لقی محوری کمتر از نرمال،

C۳ لقی محوری بیشتر از نرمال و..

رولبرینگ SKF

 به دنبال خرید محصولات برند SKF هستید پس حتما این لینک را دنبال نمایید

کاربردهای بلبرینگ تماس زاویه ای

کاربرد بلبرینگ تماس زاویه ای اصل در ماشین آلات صنعتی می باشد که از سرعت و دقت کار بالایی بهره می برند. بلبرینگ تماس زاویه ای در مقابل بار محوری و شعاعی کاربرد بسیار خوبی دارد و از استقامت بالایی برخوردار می باشد. بیشتر بلبرینگ های بازار قادر هستند بارهای شعاعی را تحمل کنند، این بلبرینگ ها عمدتاً در گیربکس هایی با چرخ دنده ساده مورد استفاده قرار می گیرند اما این بلبرینگ‌ها به علت تحمل بار در راستای شعاعی و محوری عمدتاً در گیربکس هایی با چرخ دنده مورد استفاده قرار می گیرند.

این بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند و زاویه موجود در هر یک متفاوت می باشد. امروزه بلبرینگ تماس زاویه ای در صنایع مختلفی کاربرد دارد و از جمله این صنایع می توان به مواردی مثل گیربکس های هلیکال اشاره کرد. در این گیربکس ها عموماً دنده های چرخ دنده ها دارای زاویه هلیکس بوده و به همین خاطر در این گیربکس ها نیروی محوری وجود دارد.

پمپ ها بلبرینگ های تماس زاویه ای موظف هستند ضمن حفظ از شفت موجود در پمپ، نیروی محوری به وجود آمده در سیستم را که ناشی از حرکت پره های پمپ می باشد را تحمل کنند.

به طور کلی در آسیاب های بادی، باد شفت متصل به پره ها را به حرکت در می آورد. در این نوع از از تجهیزات تولید کننده نیرو به منظور افزایش برق تولید شده بیشتر از گیربکس استفاده می کنند. گیربکس های موجود در این آسیاب های بادی عمدتاً به صورت هلیکال بوده و در آن ها بیشتر از بلبرینگ های تماس زاویه استفاده می گردد.

یکی از مهم ترین کاربردها در تجهیزات ماشین آلات است. بیشتر این بلبرینگ ها در گیربکس این تجهیزات استفاده می شود. بلبرینگ ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها در مکان های مختلف جهت تحمل بار مختص خود مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد بلبرینگ تماس زاویه ای در صنایع مختلف مانند سیستم حمل و نقل هوایی، کارخانجات تولیدی، دستگاه های خودپرداز و کارتخوان، دوچرخه، ابزار دستی دندانپزشکی، انواع موتورها، پله برقی و آسانسور، تجهیزات تشخیص پزشکی، جرثقیل، ویلچر ها و تمام خودروها می باشد.

انواع مختلفی از رینگ ها وجود دارد که هرکدام برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و برای حمل انواع خاصی از بارها طراحی شده اند، این نوع از بلبرینگ ها در گروهی از دو یا چند واحد بارگیری شده مخالف با فاصله دهنده های سفت و محکم یا کشسان نصب می شوند.

رولبرینگ استوانه ای دو ردیفه

نحوه نصب بلبرینگ تماس زاویه ای

نحوه نصب بلبرینگ تماس زاویه ای اصل به صورت جفت می باشد و پیش بارگذاری مورد نیاز است و اگر به خوبی نصب شود دقت کار و عمر تحمل موتور اصلی را می توان تا حد زیادی بهبود دهید، در غیر این صورت نه تنها در این حد نمی تواند الزامات را برآورده سازد بلکه عمر سرویس نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

بلبرینگ های تماس زاویه ای را می توان در سه پیکربندی نصب کرد، پیکربندی جهانیDT پشت سرهم، DF رو در رو و DB به پشت.

وقتی که یاتاقان به صورت پشت سر هم نصب می شود، سطح انتهایی پهن دو یاتاقان مقابل یکدیگر می باشد. خط زاویه تماس بلبرینگ در امتداد جهت چرخش منحرف می شود که می تواند زاویه های پشتیبانی شعاعی و محوری را افزایش دهد و تغییر شکل نمی دهد.

وقتی که یاتاقان به صورت روبرو نصب می شود قسمت های باریک انتهایی دو یاتاقان مخالف یکدیگر هستند و خط زاویه تماس یاتاقان به جهت محور چرخش همگرا می شود.

نحوه تعمیرات و نگهداری بیرینگ ها

راهنمای خرید بلبرینگ تماس زاویه ای

بلبرینگ تماس زاویه ای اصل یکی دیگر از انواع بلبرینگ ها می باشد که کاربرد بسیار زیادی دارد. بلبرینگ تماس زاویه ای در انواع مختلف و گوناگونی در بازار موجود است و هرکدام از این نوع بلبرینگ ها دارای ساختار متفاوتی می باشند. بلبرینگ تماس زاویه ای قابلیت تعلیق بار در تمام زوایای شعاعی را دارد و به صورت تک ردیفه و دو ردیف ساخته می شود.

خرید بلبرینگ تماس زاویه ای از فروشگاه های اینترنتی همیشه در دسترس می باشد و شما می توانید انواع بلبرینگ های تماس زاویه ای را در سایت ما دیدن کنید و مناسب ترین نوع بلبرینگ را بسته به نیاز خود خریداری کنید.

برای خرید بلبرینگ تماس زاویه ای با کارشناسان و متخصصین با تجربه ما در سایت تماس بگیرید و جهت خرید اینترنتی بلبرینگ به وبسایت فروشگاه ما مراجعه کنید.

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *