SKF پخش

تماس و مشاوره

مشخصات رولبرینگ مخروطی

مشخصات رولبرینگ مخروطی

مشخصات رولبرینگ مخروطی رولبرینگ مخروطی در صورت عملکرد مناسب کارایی دستگاه را بالا برده و در نتیجه کیفیت در این محصول حرف اول را می زند. این رولبرینگ دارای شیارهای غلتکی به شکل مخروط می باشد. همچنین این نوع رولبرینگ ها قابلیت تفکیک پذیری دارند که از مزایای بسیار خوب آن ها به شمار می آید.

رولبرینگ های مخروطی را میتوان از دو قسمت جدا کرد که مخروط و کاپ می باشد. بخش مخروطی دارای کنس داخلی بوده که با قفسه و غلتک همراه می باشد و قسمت کاپ آن نیز دارای کنس بیرونی بوده و همچنین رولبرینگ مخروطی خود انواع گوناگونی دارد که شما با توجه به نوع نیاز مصرفی خود می توانید هر کدام از آنها را خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

فروشگاه های مختلفی در سراسر نقاط کشور وجود دارند که به فروش این محصول می پردازند، در نتیجه شما می توانید به صورت حضوری به آنها مراجعه نمایید و هر کدام از آنها را برای خود خریداری کنید.

رولبرینگ skf

پیشنهاد میکنیم مقاله رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد رولبرینگ داده ایم!

مشخصات رولبرینگ مخروطی

رولبرینگ مخروطی چیست ؟

مشخصات رولبرینگ مخروطی رولبرینگ مخروطی به گونه ای می باشد که طراحی ساچمه ها و حلقه های داخلی و خارجی آن دارای کمی شیب بوده که این قطعه به صورت خاص تحمل همزمان بارهای شعاعی و محوری در حال چرخش را دارا می باشد و به دلیل اینکه این نوع بلبرینگ ها به صورت شیب دار می باشند، در نتیجه تحت زاویه خاص فشارهای ناشی از بار را تحمل می نمایند.

نحوه عملکرد رولبرینگ های مخروطی تقریباً مانند رولبرینگ های زاویه بوده، ولی ساچمه های آن از نظر ظاهری با هم فرق دارند، به گونه‌ای که در رولبرینگ های مخروطی، ساچمه ها به صورت مخروطی هستند، ولی در رولبرینگ های زاویه ساچمه ها به شکل کروی می باشند.

زاویه شیب رولبرینگ های مخروطی بین ۱۰ تا ۱۶ درجه بوده، ولی در برخی از موارد انحراف بیشتر از این نیز می باشد. رولبرینگ های مخروطی در بازار به عنوان رولبرینگ های ۳۰۰۰۰ شناخته شده می باشند، زیرا شماره این محصول با عدد۳ آغاز می شود و دارای پنج رقم می باشد.

به دلیل اینکه رولبرینگ های مخروطی به صورت شیب دار می باشند، در نتیجه تحمل بارهای شعاعی به صورت خالص را ندارند، در نتیجه باید تحت بارهای محوری نیز قرار بگیرند. معمولاً رولبرینگ های مخروطی را به صورت جفت و به شکلی که در راستای هم یکدیگر را مهار نمایند به کار می روند، به همین دلیل اغلب رولبرینگ های مخروطی را به صورت جفتی و دوطرف سوار می کنند تا تحمل بار از دو طرف را داشته باشند.

نمایندگی SKF

پیشنهاد میکنیم مقاله نمایندگی SKF را نیز مشاهده نمایید ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد نمایندگی داده ایم!

رولبرینگ مخروطی چیست ؟

معرفی انواع رولبرینگ مخروطی

مشخصات رولبرینگ مخروطی انواع رولبرینگ در بازار به فروش می رسد که هر کدام از آنها با توجه به نوع کاربردشان خریداری می شوند که یکی از آن ها، رولبرینگ تک ردیفه بوده که از جمله مزایای آن نصب ساده می باشد و علت آن، عدم نیاز به کالیبره کردن حلقه های فاصله گذار می باشد. از دیگر مزایای رولبرینگ تک ردیفه هدایت محوری دقیق، تحمل بار محوری و شعاعی بالا و روان کاری ساده می باشد، در نتیجه از ساده ترین و پرکاربردترین رولبرینگ ها می باشد.

نوع دیگر این محصول، رولبرینگ دو طرفه می باشد که بر اساس نحوه جهت گیری عناصر غلتان و نحوه ماشین کاری سایر اجزا طبقه بندی می شود و مانند رولبرینگ های پشت سرهم، رولبرینگ های پشت به پشت، رولبرینگ های رودررو و رولبرینگ های مونتاژ شده با فاصله دهنده می باشد که رولبرینگ های پشت سر هم، جهت تحمل بارهای یکسان مورد استفاده قرار می گیرند و در مواردی که رولبرینگ ها به تنهایی تحمل بارهای سنگین را ندارند، به کار می روند.

رولبرینگ های پشت به پشت تحمل بارهای محوری را از هر دو طرف دارند. همچنین رولبرینگ های رودررو مقداری از ناهماهنگی را در خود جای داده و همچنین تحمل تمام بارهای محوری را دارند و رولبرینگ مونتاژ شده یک نمونه کامل می باشد که در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

رولبرینگ های چهار ردیفه که نوع دیگر این محصول می باشند، قابلیت تحمل بار دو جهت را دارند، در نتیجه از ارزش بالایی برخوردار می باشند.

پیشنهاد میکنیم مقاله کریس SKF را نیز مشاهده نمایید ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد گیریس داده ایم!

معرفی انواع رولبرینگ مخروطی

اجزای رولبرینگ مخروطی

مشخصات رولبرینگ مخروطی رولبرینگ مخروطی ظاهری بسیار ساده دارد، در نتیجه قطعه ای نمی باشد که پیچیدگی خاصی داشته باشد. همچنین اجزای این رولبرینگ نیز زیاد نمی باشند و این اجزا شامل شیار های داخلی و خارجی و همچنین غلتک های مخروطی می باشد و طراحی آن به گونه ای می باشد که می تواند بارهای مختلف را تحمل نماید، بنابراین با جفت خودش به صورت معکوس به کار می رود.

دیگر اجزای تشکیل دهنده این محصول حلقه داخلی دولبه و حلقه داخلی بدون لبه بوده و همچنین قفسه و مجموعه ای از غلتک های مخروطی از اجزای تشکیل دهنده دیگر این قطعه می باشند.

اجزای رولبرینگ مخروطی

کاربرد رولبرینگ مخروطی

مشخصات رولبرینگ مخروطی یکی از دلایل پرطرفدار بودن رولبرینگ مخروطی کاربرد بسیار زیاد آن می باشد که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. رولبرینگ های مخروطی معمولاً در ماشین آلات صنعتی، خودروها و جعبه دنده ها کاربرد بالایی دارند. از کاربرد این محصول می توان در اتوماسیون، صنایع استخر نفت و گاز، تاسیس خطوط راه آهن و توربین های بادی اشاره نمود و همچنین این محصول امروزه در دستگاه هایی که در معدن استفاده می شوند و همچنین دستگاه های نوری کاربرد بالایی دارد.

رولبرینگ های مخروطی امروزه در صنعت های مختلف بسیار کاربرد دارند، زیرا در انواع مختلفی از ماشین آلات صنعتی به کار می‌روند که از ایجاد فشارهای احتمالی جلوگیری می نمایند و با توجه به این که انواع مختلفی دارند، در نتیجه هر کدام از آنها کاربرد و نقش های خاصی را دارا می باشند که به نوبه خود هر کدام از آنها جزو بهترین ها و پرکاربردترین ها می باشند.

غلتک های مخروطی معمولاً برای کاربرد های سرعت متوسط و سنگین و مواردی که به دوام بالا نیاز دارند، به کار می روند. کاربرد دیگر این محصول در صنعت کشاورزی، گیربکس ، توربین و موتورهای کاهنده می باشد.

کاربرد رولبرینگ مخروطی

ویژگی های رولبرینگ مخروطی چیست؟

مشخصات رولبرینگ مخروطی رولبرینگ های مخروطی که در بیشتر ماشین آلات به کار می روند، دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند که همین امر آن را تبدیل به یکی از پر فروش ترین محصولات در بازار نموده است.

یکی از ویژگی های رولبرینگ مخروطی، قابلیت حمل بار های شعاعی و بارهای محوری یک طرفه است و علاوه بر آن برای سرعت های بسیار کم نیز مناسب می باشد. همچنین جنس بدنه این محصول به قدری مقاوم می باشد که در برابر اصطکاک و خوردگی به هیچ عنوان دچار ساییدگی نمی‌شود، به همین منظور طول عمر بالایی دارد و شما می توانید طولانی مدت از آن استفاده کنید.

رولبرینگ های مخروطی تحمل دمای بالا را دارند، در نتیجه عملکرد خوبی را در دمای بالا از خود نشان می دهند که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. انحراف در این نوع از رولبرینگ ها بسیار کم بوده و وقتی از آن در ماشین آلات استفاده می کنید، دقت عمل نیز بالا می رود، در نتیجه در ماشین آلات سنگین این نوع رولبرینگ اهمیت خاصی دارد.

جنس بدنه این محصول در برابر رطوبت و عوامل شبیه به آن به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی و پوست پوست شدن نمی‌شود و به دلیل اینکه جنس آن سفت می باشد، در نتیجه تحمل فشارهای بالا را دارد و به همین منظور به هیچ عنوان دچار شکستگی نمی شود که این امر باعث می شود که سایر قطعات نیز به خوبی کار کنند و عمر طولانی داشته باشند.

ویژگی های رولبرینگ مخروطی چیست؟

نحوه نصب رولبرینگ مخروطی

مشخصات رولبرینگ مخروطی رولبرینگ های مخروطی برای تحمل فشارهای سنگین در ماشین آلات و افزایش عمر آنها نقش مهمی را برعهده دارند، در نتیجه نصب رولبرینگ مخروطی اهمیت زیادی دارد، به همین منظور شما باید قبل از نصب، نکات خاصی را رعایت نمایید.

قبل از نصب باید تمام اجزا و قطعاتی که در نصب رولبرینگ ها نقش دارند آماده و در دسترس باشند. همچنین قبل از نصب بلبرینگ ها و قطعات آن حتماً باید در جعبه های مخصوص خود که کاملاً استاندارد هستند قرار داشته باشند، در نتیجه نباید در معرض آلودگی قرار بگیرند و اگر بسته بندی ها قبل از نصب باز باشد، حتماً دچار آلودگی شده اند، به همین منظور آنها را قبل از نصب شسته و خشک نمایید.

هنگام نصب حتما از تجهیزات مانند لباس مخصوص و دستکش استفاده کنید تا از صدمات احتمالی جلوگیری نمایید.

نحوه نصب رولبرینگ مخروطی

برند های تولید کننده رولبرینگ مخروطی

مشخصات رولبرینگ مخروطی قیمت رولبرینگ مخروطی با توجه به نوع برند متفاوت است، در نتیجه قیمت دقیق و مشخصی ندارد و شما برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مراکزی که به صورت اختصاصی به فروش این محصول می پردازند، مراجعه کنید که قطعا اطلاعات کافی و جامع را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

هر کدام از برندها در نوع خود بهترین می باشند و علت آن استفاده نمودن بهترین مواد در تولید آن می باشد، در نتیجه سرانجام کار ایجاد یک محصول درجه یک است که توانسته رضایت بیشتر مشتریان را از نظر کیفیت و مرغوبیت جلب نماید.

همچنین نوع کیفیت نیز تاثیر به سزایی بر روی قیمت هرکدام از این برندها دارد. به طور قطع برند هایی که گران تر هستند، قطعاً کیفیت بالایی از نظر مواد اولیه و خیلی از موارد دیگر را دارا می باشند که هنگام خرید توجه به قیمت و اصل بودن محصول یک نکته بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

اگر شما اطلاعات لازم را در مورد برندهای مختلف این محصول ندارید، می توانید از طریق سایت های مختلف، تمام ویژگی و مشخصات آن را مشاهده نمایید و با توجه به اینکه سایت ما تمام موارد را به صورت ریز به ریز بیان نموده است، در نتیجه یکی از بهترین روش ها برای آشنایی کامل با انواع مختلفی از برندهای این محصول بوده و همچنین اگر سوال خاصی در زمینه محصول داشتید، می توانید با شماره ای که در سایت درج شده تماس گرفته و از مشاورین ما سوالات خود را بپرسید که با صبوری تمام به شما راهنمایی کامل را ارائه می دهند، در نتیجه شناخت انواع مختلفی از برندها با استفاده از سایت ما یکی از بهترین روش ها برای تمامی افراد در تمام نقاط جهان می باشد.

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *