SKF پخش

تماس و مشاوره

بلبرینگ و رولبرینگ SKF

چرا بلبرینگ ناچی ؟

بلبرینگ و رولبرینگ SKF از محصولات شرکت SKF هستند. این شرکت از جمله معتبرترین کمپانی‌هایی است که در زمینه تولید انواع بلبرینگ و رولبرینگ در جهان فعالیت می‌کند. از بارزترین ویژگی‌های بلبرینگ و رولبرینگ SKF می‌توان کیفیت عالی این محصولات را نام برد. این کمپانی، جزو پرچم‌داران صنعت بلبرینگ و رولبرینگ در جهان به شمار می‌رود و همه محصولات خود را در تحت استاندارد CE اتحادیه اروپا تولید می‌نماید.

این شرکت سوئدی در سال‌های اخیر واردات قابل توجهی به کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران داشته و با استقبال فراوانی رو به رو شده است. در ادامه توضیحاتی در مورد جزئیات خرید بلبرینگ و رولبرینگ SKF در ایران خواهیم داد که در شناخت بهتر محصولات این برند معروف و معتبر، مفید خواهد بود.

انواع بلبرینگ ناچی چیست ؟

فروش بلبرینگ SKF

در هنگام خرید بلبرینگ SKF باید اطلاعات لازم را از جنبه‌های گوناگون به دست آورید و در زمان خرید مدنظر قرار دهید. انواع بلبرینگ SKF عبارت از بلبرینگ‌های سوزنی، شیار عمیق، تماس زاویه‌ای، خودتنظیم کروی و کف گرد.

بلبرینگ سوزنی یکی از انواع بلبرینگ ها است که دارای ساچمه استوانه‌ای طولانی و نازک شبیه سوزن می باشد. این قطعه نیز مانند همه بلبرینگ‌ها، برای کم کردن اصطکاک سطح چرخشی استفاده می‌شود. هم‌چنین این بلبرینگ‌ها نازک‌تر هستند و نیاز به کمترین فاصله بین محور و ساختار اطراف دارند.

بلبرینگ شیار عمیق نیز یکی از انواع بلبرینگ می‌باشد که دارای شیار عمیق و ظاهری ساده است. بلبرینگ‌های شیار عمیق توانایی این را دارند که با سرعت بالایی به چرخش خود ادامه دهند. بیشتر این بلبرینگ‌ها قادر به تحمل بارهای شعاعی و محوری هستند. از مزایای بلبرینگ‌های شیار عمیق می‌توان به مواردی از جمله تقریبا بدون صدا بودن آن‌ها اشاره کرد و این بلبرینگ‌ها در زمان چرخش هیچ صدایی از خود نشان نمی دهند. هم‌چنین بلبرینگ شیار عمیق بسیار مقاوم و دارای عمر طولانی است. از دیگر خصوصیات آن‌ها می‌توان به قابلیت تحمل بار بسیار زیاد اشاره کرد.

علاوه بر این، بلبرینگ‌های شیار عمیق قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به سایر بلبرینگ‌ها دارند.

بلبرینگ‌های تماس زاویه ای از جمله پرکاربردترین انواع بلبرینگ‌های غلتشی هستند. ساختار یک بلبرینگ تماس زاویه ای به شکلی است که انتقال نیرو در آن تحت یک زاویه خاص که به زاویه تماس معروف است، انجام می‌پذیرد. بلبرینگ های تماس زاویه ای به طور وسیع در انواع و اقسام ماشین و ابزارها به کار برده می‌شوند. از جمله دیگر کاربردهای این بلبرینگ‌ها می‌توان به استفاده در پمپ‌ها و کمپرسورهای صنعتی، موتورهای الکتریکی، بعضی از انواع خودروها و غیره نام برد.

بلبرینگ خود تنظیم، یکی دیگر از انواع بلبرینگ‌ها می‌باشد که شامل دو ردیف ساچمه به همراه یک شیار مشترک کروی در ساختار خود است. این محصول در رینگ خارجی به کار برده می‌شود. بلبرینگ خود تنظیم، قابلیت و کارایی این را دارد که شفت را نسبت به یاتاقان با زاویه انحرافی معین تنظیم نماید.

از بلبرینگ خود تنظیم در زمان‌هایی که درصد خطا در نصب تجهیزات و جا زدن آن ها زیاد است، استفاده می‌گردد. استفاده از این بلبرینگ صنعتی موجب کاهش درصد خطا می‌گردد. علاوه بر این استفاده از این محصول باعث می‌شود که عدم تطابق‌های ناشی از انحراف شفت برایتان اتفاق نیفتد.

بلبرینگ‌های کف گرد نیز از بلبرینگ‌های SKF هستند که به دو شکل یک طرفه و دوطرفه طراحی گردیده‌اند. این بلبرینگ‌ها حرکت نیروهای محوری فراوانی را قبول می‌کنند، اما نمی‌توانند تنش نیروهای شعاعی را تحمل نمایند، پس در هیچ گونه شرایطی بلبرینگ کف گرد یک‌طرفه نباید تحت اثر نیروی شعاعی قرار داده شود.

متریال به کار برده شده در تولید بلبرینگ‌های کف گرد شامل فولاد دارای مقاومت و استحکام سطحی بسیار زیاد در برابر بارهای محوری است که با درجه صیقل بسیار زیاد تولید گردیده است و در اتصال نیز از گریس‌هایی دارای طول عمر بسیار زیاد به صورت محدود به کار برده می‌شود.

بلبرینگ‌های ایگرگ که به اینسرت بیرینگ نیز معمولا نامیده می‌شوند، نوعی از بلبرینگ‌های شیار عمیق می‌باشند، با این تفاوت که حلقه بیرونی آن‌ها محدب و قوسی مانند است و به طور معمول دارای کنس داخلی وسیع و کشیده‌ای می‌باشند. بلبرینگ‌های ایگرگ یا در واقع اینسرت بیرینگ‌ها، همراه با محفظه‌ای به نام هوزینگ به کار برده می‌شوند. در سری‌های متفاوت اینسرت بیرینگ‌ها طریقه قفل شدن بلبرینگ بر روی شافت فرق می‌کند. علاوه بر این ناهمراستایی ابتدایی شافت، به وسیله این بلبرینگ جبران می‌گردد، ولی به علت عدم امکان حرکت محوری باید این نکته را در نظر داشته باشید که طول شافت در بلبرینگ‌های ایگرگ باید کوتاه باشد.

نکاتی که هنگام خرید بلبرینگ SKF باید در نظر گرفت شامل مواردی هم‌چون دقت کردن در انتخاب نمایندگی و فروشندگان محصول SKF، به صرفه بودن محصول و در عین حال داشتن کیفیت مناسب، تماس با فروشنده در صورت تقلبی بودن محصول، داشتن گواهی اصالت کالا و گارانتی بلبرینگ خریداری شده و هم‌چنین دریافت فاکتور هنگام خرید بلبرینگ است.

 شما درحال خواندن مقاله رولبرینگ و بلبرینگ SKF هستید

پخش بلبرینگ SKF

اگرقصد خرید بلبرنگ SKF با ضمانت اصالت کالا را دارید حتما این لینک را دنبال نمایید

رولبرینگ مخروطی

فروش رولبرینگ SKF

در زمان‌هایی که به دلیل بار زیاد، بلبرینگ، توانایی و کارایی لازم را نداشته باشد از رولبرینگ استفاده می کنند. تفاوت رولبرینگ‌ها با بلبرینگ‌ها در این است که رولبرینگ‌، بارهای شعاعی را بهتر تحمل می‌کند، به دلیل این‌که آن‌ها دارای ساچمه‌هایی استوانه ای شکل می‌باشند و تماس درونی و بیرونی آن‌ها نقطه‌ای نیست و به صورت خطی است و سطح تماس آن‌ها از بلبرینگ بیشتر است. همین قابلیت، موجب بالا رفتن مقاومت رولبرینگ‌ها خواهد شد. در ضمن آن‌ها سرعت کمتری نسبت به بلبرینگ دارند اما می‌توانند بارهایی با وزن بالا را به خوبی تحمل کنند.

از انواع رولبرینگ SKF می‌توان به رولبرینگ‌های سوزنی کف گرد، بشکه‌ای، استوانه‌ای و مخروطی اشاره نمود. رولبرینگ سوزنی کف گرد یکی از بهترین بلبرینگ‌های SKF با عمر مفید و طولانی است. رولبرینگ‌های سوزنی کف گرد دارای مقاومت بالایی در برابر بارهای ضربه‌ای هستند و در صورتی که بار بیش از حد باشد، برای نصب به فضای بسیار کمی نیاز خواهند داشت.

رولبرینگ بشکه‌ای نوعی از رولبرینگ می‌باشد که از لحاظ طراحی بی‌نظیر است و علاوه بر دارا بودن تحمل بار شعاعی بالا، بار محوری را از هر دو جهت تحمل می‌نماید. این رولبرینگ، در واقع در ساختار خود از ساچمه های بشکه ای برخوردار است و دارای مدرن‌ترین و به روزترین طرح مهندسی در تولید رولبرینگ می باشد.

رولبرینگ استوانه‌ای نیز مدلی دیگر از رولبرینگ‌ها می‌باشد که در صنایع مختلف با سرعت بالا و بار سنگین، از جمله صنایع کشاورزی، قطعات لوازم خانگی و هوا و فضا کاربرد دارد. این رولبرینگ‌ها به دلیل ظرفیت بار شعاعی بالایی که دارند، برای سرعت های بالا بسیار کاربردی هستند.

رولبرینگ‌های مخروطی و نحوه طراحی آن‌ها، برای تحمل بارهای مرکب (شعاعی و محوری) بسیار مناسب است. میزان تحمل بار محوری، به زاویه تماس آن بستگی دارد و هر چقدر این زاویه بزرگ‌تر باشد، قدرت تحمل بار محوری بالا می‌رود. این رولبرینگ‌ها در تجهیزاتی هم‌چون توربین های‌بادی، گیربکس‌های صنعتی و کارخانه‌های فولاد به کار برده می‌شوند. اما متداول‌ترین محل استفاده از این رولبرینگ‌ها، در توپی چرخ خودروها می‌باشد.

رولبرینگ SKF

اگرقصد خرید رولبرینگ SKF با ضمانت اصالت کالا را دارید حتما این لینک را دنبال نمایید

بلبرینگ های ته گرد

نحوه شناسایی بلبرینگ SKF اصلی از تقلبی

راه‌های گوناگونی برای شناسایی بلبرینگ اصل SKF از تقلبی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

مهم‌ترین روش تشخیص بلبرینگ SKF اصلی از تقلبی، چک کردن بارکد در سایت SKF است که در این روش، بارکد روی محصول را در سایت SKF وارد کرده و سپس بعد از بررسی، نتیجه اصل بودن بلبرینگ برایتان ارسال می‌شود.

راه دیگر برای شناسایی اصل بودن بلبرینگ، فونت آرم روی محصول بلبرینگ SKF است. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی شرکت SKF، آرم حک شده برای محصولات قدیمی و چاپی در سال های اخیر منسوخ شده و شرکت SKF راهکارهای به روز را برای محصولات جدید به کار برده است.

آلیاژهایی که در بلبرینگ‌های SKF به کار رفته است، سختی بالایی داشته و قابلیت چکش خواری ندارند، یعنی در اثر ضربه با فلز دیگر بر روی سطح بلبرینگ، هیچ گونه خراش یا سوراخی در آن ایجاد نمی‌گردد.

تست آنالیز متریال با کمک آزمایشگاه نیز به تشخیص اصالت بلبرینگ SKF کمک می‌کند. این روش همانند اسکنر، برای خریدهای محدود توجیه اقتصادی ندارد.

از جمله راه‌های دیگر برای تشخیص اصالت، استفاده از نظرات کارشناسان باتجربه و کاربلد است. شما می‌توانید از تخصص کارشناسان برای بررسی اصل بودن بلبرینگ خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *