SKF پخش

تماس و مشاوره

انواع بلبرینگ کویو

آشنایی با کدهای بلبرینگ

در این قسمت می خواهیم یک مطلب مختصری در رابطه با آشنایی با کدهای بلبرینگ خدمت شما خوانندگان عزیز بیان کنیم تا زمانی که شما با کد های درج شده روی بسته بندی های بلبرینگ مواجه شدید بتوانید آنها را تفسیر نمایید.

با توجه به تنوع بسیار زیاد بلبرینگ ها و همچنین مصرف های آن در صنایع مختلف و کاربردهای بسیار زیادی که دارد باعث شده است که یک سری کد ها روی بسته بندی آنها درج شود تا مصرف کنندگان بتوانند راحت تر این کدها را بخوانند تا با انواع بلبرینگ ها بهتر آشنا شوند که این کد ها شامل پیشوند و پسوند ها می باشد.

این کد ها باعث می شود که خرید و فروش بلبرینگ ها آسان تر انجام بگیرد و با توجه به این کدها بلبرینگ ها و برای هر صنعت سریعتر شناسایی شده و هر مصرف کننده بتواند بلبرینگ مورد نیاز صنعت خود را در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی کرده و آن را خریداری نماید.

رولبرینگ skf

پیشنهاد میکنیم مقاله رولبرینگ SKF را نیز مشاهده نمایید ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد رولبرینگ داده ایم!

قیمت بلبرینگ skf

معنی کد های بلبرینگ صنعتی

آشنایی با کدهای بلبرینگ این کد ها بر اساس معیارهای مختلفی مانند جنس اندازه و نوع بلبرینگ ها به هر بلبرینگ صنعتی یک کد خاصی اختصاص داده می شود.یکی از بلبرینگ های بسیار پرکاربرد ای که در صنعت بسیار استفاده می شود مربوط به بلبرینگ شیار عمیق می باشد که کد این بلبرینگ ها طولانی تر از بلبرینگ های دیگر است و این بلبرینگ ها می توانند بار شعاعی و محوری را در هر دو طرف را تحمل کنند و همچنین بلبرینگ ها می توانند در سرعت های بالا هم مورد استفاده قرار بگیرد به همین دلیل متداول‌ترین بلبرینگ در بازار می باشند و کد این بلبرینگ ها برای بسیاری از مصرف کنندگان آشنا به نظر می رسد.

اعداد روی بلبرینگ

همانطور که در قسمت های قبل نیز ذکر کردیم اعداد روی بلبرینگ نشان دهنده شماره فنی بلبرینگ ها میباشد که برای هر بلبرینگ شماره مخصوصی روی آن درج می شود.

 

اگر بخواهیم درباره معنی شماره فنی بلبرینگ توضیح مختصری را خدمت شما بیان کنیم می توانیم بگوییم این شماره ها به صورت اختصاری درج شده و نشانه اطلاعاتی از نحوه ساخت جنس و دیگر اطلاعات مورد نیاز از هر بلبرینگ را دارد.با توجه به نوع بلبرینگ ها اعداد ممکن است کوتاه یا بلند باشد و در بعضی موارد ممکن است که اعداد روی بلبرینگ ها در یک یا دو عدد با همدیگر تفاوت داشته باشد این به آن معناست که نحوه ساخت دو بلبرینگ بسیار شبیه به هم می باشند.

نمایندگی SKF

پیشنهاد میکنیم مقاله نمایندگی SKF را نیز مشاهده نمایید ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد نمایندگی داده ایم!

ویژگی های بلبرینگ کویو

معنی کد های پیشوند بلبرینگ

آشنایی با کدهای بلبرینگ پیشوند بلبرینگ شامل چندین موارد می شود که هر کدام از این پیشوندها معنی و مفهوم خاص خود را دارند که در این قسمت به بررسی و شرح چند پیشوند مهم می پردازیم:

۱_اولین پیشوندی که در این قسمت می خواهیم به معرفی آن بپردازیم مربوط به پیشوندADAفیلمی باشد که این پیشوند مربوط به طراحی داخلی اصلاح شده شیار خار فنری اصلاح شده و رینگ خارجی، دو قسمت رینگ داخلی به کمک یک رینگ نگهدارنده می باشد.

۲_پیشوند دیگر مربوط به پیشوند سی ای می باشد که این پیشوندمعنا و مفهوم خاص خود را دارد در اولین معنا می توانیم به این مورد اشاره کنیم که بلبرینگ های کروی با طرح سی لبه های نگهدارنده بر روی رینگ داخلی قفسه ماشین کاری قرار دارد و در مرحله دوم می توانیم بگوییم بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه برای نصب جفتی مناسب میباشد.

۳_پیشوند دیگری که در این قسمت می خواهیم آن را به شما معرفی نماییم مربوط به پیشوند k می باشد که این پیشوند نشان دهنده مجموعه ساچمه ها و قفسه در بلبرینگ های استوانه ای کف گرد می باشد.۴_پیشوند دیگر مربوط به پیشوند L می باشد که این پیشوند کنس داخلی و خارجی قابل تفکیک از یک بلبرینگ تفکیک پذیر را می تواند برای مصرف کننده به طور کاملی بیان نماید.

پیشوند های روی بلبرینگ ها به راحتی می تواند اطلاعاتی بسیار مهمی را در رابطه با باب سنگ ها در اختیار مصرف کننده ی عزیز قرار دهد.

پیشنهاد میکنیم مقاله کریس SKF را نیز مشاهده نمایید ما در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد گیریس داده ایم!

معنی کد های پیشوند بلبرینگ

معنی کدهای پسوند بلبرینگ

آشنایی با کدهای بلبرینگ پسوند بلبرینگ‌انواع اقسام مختلفی دارد که می تواند مصرف کننده را در انتخاب بلبرینگ به خواسته مورد نظر خود برساند و این پسوندها در اصل نشان دهنده ارتقا در عرصه ساخت بلبرینگ ها می باشد و همچنان در حال پیشرفت شدن است پسوند همانطور که از نام آن پیداست پس از شماره فنی بلبرینگ ها می آید که ما در این قسمت می خواهیم به بررسی و شرح چند مورد از مهمترین پسوندها بپردازیم و آنها را برای شما به صورت مختصر توضیح دهیم:

در معرفی پسوندها می توانیم به پسوند uo اشاره کنیم که این پسوند به معنی شل نبودن بلبرینگ میباشد و پسوند دیگری که در این قسمت بتوانیم آن را به شما معرفی کنیم مربوط به پسوند با نشانه e می‌باشد که نشان‌دهنده توان بلبرینگ در حد تحمل محموله یا بار بیش از حد معمول می باشد که این پسوند بسیار مهم است و خریداران و مصرف کنندگان باید به آن توجه ویژه‌ای را بکنند.

پسند دیگری که و قدرت تحمل بار بالای بلبرینگ را می تواند نشان دهد با نامua روی بلبرینگ ها درج می شود شما مصرف کنندگان عزیز می توانید با مشاهده این علایم و شناسایی بهتر و بیشتر انواع بلبرینگ ها و همچنین کارکرد آنها اطلاعات لازم را در خصوص نوع جنس و اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ ها را به دست آورید.

پسوند بسیار مهم دیگری نیز روی اکثر بلبرینگ ها وجود دارد مربوط به پسوندul می باشد که این پسوند نیز قدرت تحمل بار پایین بلبرینگ را گویا است.پسوند دیگری که در این قسمت شما را می خواهیم با این پسوند بسیار مهم آشنا نماییم مربوط به پسوند با حروف انگلیسی بی می باشد که این پسوند نشان دهنده انحراف یا اصلاح نسبت به طرح داخلی استاندارد بلبرینگ بدون تغییر در ابعاد خارجی آن است که به عنوان یک قانون کلی معنی آن بستگی به سری بلبرینگ های خاص دارد.

پسوند cs یک پسوند بسیار پیشرفته می باشد که روی بلبرینگ های جدید درج شده است که این پسوند نشان دهنده آکریلونیتریل بوتادین تقویت شده با ورق فولادی در یک طرف بلبرینگ می باشد.

معنی کدهای پسوند بلبرینگ

شماره فنی های استثنا در بلبرینگ ها

آشنایی با کدهای بلبرینگ در این قسمت می خواهیم در رابطه با یک موضوع مهم پیرامون بلبرینگ ها توضیح مختصری را خدمت شما بیان کنیم که این موضوع مربوط به معنی شماره فنی بلبرینگ ها می باشد:

شماره فنی شامل اعدادی است که با اضافه کردن پسوند و پیشوند در ابتدا و انتهای آن نوع بلبرینگ به طور کامل مشخص میشود.

معمولاً شماره فنی بلبرینگ ها هم بر روی خود بلبرینگ حک می شود و هم بر روی بسته بندی آن درج می‌شود تا تشخیص نوع این محصول برای مصرف کنندگان بسیار آسان تر صورت بگیرد.

اگر بخواهیم در این قسمت بگوییم که آیا فرد خریدار می تواند از روی شماره فنی بلبرینگ به اطلاعاتی درباره بلبرینگ دسترسی پیدا کند باید بگوییم که به طور کامل فرد خریدار و مصرف کننده در صنایع مختلفی می تواند با استفاده از شماره فنی بلبرینگ به اطلاعاتی مانند نوع بلبرینگ طراحی و ابعاد بلبرینگ دسترسی کاملی پیدا کند.

شماره فنی بلبرینگ یا فقط اعداد می باشد یا ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی همراه با پیشوندها و پسوندها می باشد که این پیشوندها و پسوندها مربوط به اجزای سازنده بلبرینگ ها می باشد.

با توجه به پیشرفت هایی که امروزه در زمینه‌های تولید بلبرینگ ها صورت گرفته است باعث شده است که بلبرینگ ها با ساختار پیچیده تر و بهتری وارد بازارهای فروش سراسر کشور شود و همین علت باعث تغییر در شماره فنی بلبرینگ های امروزی شده است که این شماره فنی طولانی تر شده و به همراه پیشوندها و پسوندهای کامل تری می باشد و همین عامل باعث تغییر در شماره فنی بعضی از بلبرینگ ها شده است.

پس در این قسمت به این نتیجه می رسیم که شماره فنی بلبرینگ یک راه ساده برای تشخیص نوع محصول وارد شده به بازار می باشد.

آشنایی با استانداردهای بلبرینگ

آشنایی با کدهای بلبرینگ استاندار بلبرینگ ها شامل موارد مختلفی می شود که تولید کنندگان در هنگام تولید این محصول با کیفیت و درجه یک و پرکاربرد باید به آن توجه ویژه کنند تا بتوانند یک محصول درجه یک و باکیفیت و اصل را به بازارهای فروش سراسر کشور عرضه نمایند.

در مرحله اول در رابطه با استاندارد بلبرینگ ها درباره اندازه این محصول می خواهیم توضیح دهیم به دلیل این که اندازه بلبرینگ های یک مورد بسیار مهمی در رابطه با انتخاب آنها برای صنایع مختلف می باشد پس می‌توانند به طور مستقیم بر روی استاندارد این محصول نیز تاثیرگذار باشد.

بلبرینگ ها در اندازه های مختلف بسته به اندازه شفت و نیازهای کاربرد موجود هستند از آنجایی که آنها در همه انواع صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند برای انواع مختلفی از اندازه های کاربردی و از چرخ های اسکیت تا مته های نفت مورد نیاز میباشد.

استاندارد دیگری که در رابطه با بلبرینگ ها می توانیم بیان کنیم مربوط به قطعات این محصول میباشد که تولید کنندگان برای اینکه بتوانند محصول درجه یک را وارد بازارهای فروش کنند و فروشندگان نیز از طریق فروش این محصول بتوانند سود بسیار زیادی را کسب کنند باید از قطعه های درجه یک ای برای ساخت محصول خود استفاده نماید که تمامی استانداردها در تولید قطعات نیز رعایت شده باشد.

اشتراک گذاری مطلب

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *